W dniach 26-27 maja uczestniczyliśmy w projekcie „Poznaj Polskę". Notatka z udziału w wycieczce.

mein poznajpolske polskilad
  • Notatka z udziału w wycieczce w ramach projektu „Poznaj Polskę" - Oliwia Uzdowska

Mieliśmy okazję pojechać do Wrocławia - dużego i pięknego miasta. Pierwszym punktem, który zwiedziliśmy było Muzeum Czterech Kopuł. Sztuka współczesna omawiana przez panią przewodnik zdaje się zainteresowała całą naszą grupę. Panorama Racławicka, którą mieliśmy możliwość zobaczyć jako drugą była przepiękna, zdawała się jakby ukazany obraz był rzeczywistością. W tym dniu zostaliśmy oprowadzeni również po  Muzeum Narodowym. Zobaczyliśmy największy obraz prezentowany w tym muzeum pt. „Śluby Jana Kazimierza" namalowany przez Jana Matejkę. Ostatnią atrakcją w tym dniu był rynek we Wrocławiu. Miejsce było piękne, tańczyliśmy na środku rynku do granej przez grupkę muzyków melodii. Przyznaje było to naprawdę nowe doświadczenie, które zapamiętam do końca życia. Następnego dnia, 27 maja zwiedziliśmy Muzeum Etnograficzne. Ujrzeliśmy dwie kultury: przedwojenną i powojenną oraz skomplikowane dzieje Dolnego Śląska. Ostatnim miejscem, do którego zawędrowaliśmy było Zoo i  Afrykarium we Wrocławiu. Dzięki Pani przewodnik dowiedzieliśmy się o interesujących zwierzętach, ich zwyczajach  i dotychczas nieznanych nam rzeczach np. że syreny istnieją.. oczywiście tak naprawdę to manaty, które mają budowę podobną do „syren". Szczerze liczę na jeszcze wiele takich wycieczek, ponieważ rozwijają nas w pewien sposób oraz pokazują wszystko z rzeczywistej perspektywy. Cieszę się, że moja szkoła bierze udział w projektach tego typu.

• Notatka z udziału w wycieczce w ramach projektu „Poznaj Polskę" - Tomasz Sobótka

Dnia 26 i 27 maja klasy Ia i IIa Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Dąbrowie Górniczej odbyły wycieczkę do Wrocławia w ramach projektu Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”. Odwiedziliśmy cztery wspaniałe muzea oraz ZOO wraz z Afrykarium i oceanarium.

Muzeami, które zwiedzaliśmy były:

• „Pawilon Czterech Kopuł”, które przedstawiało sztukę współczesną;
  • „Panorama Racławicka” – ukazująca bitwę pod Racławicami;
  • „Muzeum Narodowe we Wrocławiu”, gdzie znajdują się obrazy nawet z czasów średniowiecznych, aż do współczesnych;
  • „Muzeum Etnograficzne”, które ukazuje kulturę ludową Dolnego Śląska.

Poza tym zwiedzaliśmy również rynek wrocławski, gdzie poukrywane są krasnale, udało nam się nawet kilka znaleźć. Moim ulubionym momentem wycieczki zdecydowanie była „Panorama Racławicka”, jako iż można było   dowiedzieć się o historii tej bitwy, a jednocześnie podziwiać jej retrospekcję, która jest wykonana arcymistrzowsko. Wycieczka bardzo mi się podobała i liczę na podobne w przyszłości.